Voit hakea muutosta tehtyyn päätökseen. Jos olet tyytymätön vakuutusasiaasi koskevaan päätökseen, ota ensin yhteyttä meihin.
Asiakkaanamme olet kätevimmin yhteydessä meihin lähettämällä meille viestin verkkopalvelussa. Verkkopalveluun kirjaudut yleisimpien suomalaisten pankkien verkkopankkitunnuksilla.
Asiakaspalvelumme palvelee maanantaista perjantaihin numerossa 0200 31100 (pvm/mpm). Yritysasiakkaiden asiakaspalvelu palvelee vastaavina aikoina numerossa 0200 31190.
Voit myös jättää soittopyynnön alla olevalla lomakkeella, niin otamme sinuun yhteyttä.
Vakuutus- ja rahoitusneuvonta (FINE) antaa maksutta riippumattomia neuvoja ja opastusta asiakkaille. FINEn Vakuutus- ja rahoitusneuvonta ja Vakuutuslautakunta antavat myös ratkaisusuosituksia riita-asioihin. Riita-asia on saatettava FINEn käsittelyyn kolmen (3) vuoden kuluessa siitä, kun asianosainen sai kirjallisesti tiedon yhtiön päätöksestä ja tästä määräajasta. FINE ei käsittele riitaa, joka on vireillä tai käsitelty kuluttajariitalautakunnassa tai tuomioistuimessa.
FINEn yhteystiedot ovat:
FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvonta
Porkkalankatu 1
00180 Helsinki
puhelin (09) 685 0120
www.fine.fi
Helpoimmin asian saa vireille sähköisellä yhteydenottolomakkeella.
Ratkaisuehdotuksia antaa myös Kuluttajariitalautakunta.
Kuluttajariitalautakunta
PL 306
00531 HELSINKI
Puh. 029 566 5249 (vaihde)
www.kuluttajariita.fi
Kuluttajariitalautakunta ei käsittele sijoitussidonnaisiin sopimuksiin liittyviä riita-asioita.
Halutessasi voit saattaa asian myös tuomioistuimen ratkaistavaksi. Kanne on nostettava joko Helsingin tai asianosaisen Suomessa olevan vakinaisen asuinpaikan käräjäoikeudessa. Kanne pitää nostaa kolmen vuoden kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut kirjallisen tiedon vakuutusyhtiön päätöksestä ja sanotusta määräajasta.