Haet korvausta kätevimmin verkkopalvelussa. Kirjaudu verkkopalveluun omilla pankkitunnuksillasi ollessasi vakuutettuna Mandatumin tai Kalevan myöntämässä sairaskulu- tai tapaturmavakuutuksessa. Voit hakea korvausta, vaikka et itse omistaisikaan vakuutusta, jossa olet vakuutettuna. Huomioithan, että tällöin sopimuksen tarkemmat tiedot eivät näy verkkopalvelussa. Tee korvaushakemus yksityisasiakkaana, vaikka vakuutuksenottaja tai edunsaaja olisikin edustamasi yritys.
Otamme hakemuksesi käsittelyyn, kun olet toimittanut meille kaikki tarvittavat dokumentit. Korvausta on haettava vakuutuksesta vuoden kuluessa kulujen syntymisestä. Henkivakuutuskorvauksen hakemisesta saat lisätietoa täältä.
Kirjaudu verkkopalveluun ja valitse ylävalikosta Korvausasiat. Täytä uusi korvaushakemus Aiemmat korvaushakemukset -taulukon alapuolella olevasta Uusi hakemus -painikkeesta. Jos haluat tehdä jatkohakemuksen aiempaan sairauteen, valitse oikea hakemus taulukosta ja sen jälkeen alle aukeavasta yhteenvedosta Jatkohakemus.
Täytä korvaushakemuksen kaikki kentät. Jos teet jatkohakemusta aiempaan, tarkista yhteys- ja pankkitilitiedot ja päivitä tarvittaessa.
Lähetä hakemus yhteenvetosivulta. Lähetettyäsi hakemuksen saat tiedon, tarvitaanko hakemukseen liitteitä.
Suosittelemme skannaamaan tai valokuvaamaan liitteet, jolloin voit lähettää ne meille sähköisesti korvaushakemuksen yhteydessä. Huomaathan, että emme aina pyydä lähettämään liitteitä.
Mikäli liitteiden lähettäminen sähköisesti ei onnistu, voit lähettää ne meille korvaushakemuksen vahvistussivulla mainittuun postiosoitteeseen.
Saat korvauspäätöksen, kun olemme käsitelleet hakemuksesi. Korvauspäätös tulee näkyviin verkkopalvelun arkistoon hakemuksen käsittelypäivää seuraavana arkipäivänä.